Praten met de pers is een vak. Iedereen kan met een journalist praten, maar de journalist bepaalt uiteindelijk het verhaal. Het medium, (krant, radio, tv, blog) de door de journalist gekozen invalshoek en andere bronnen die hij heeft geraadpleegd, beïnvloeden ook jouw onderdeel van dat verhaal. Jij bent, met andere woorden, nooit meer dan een onderdeel van zijn verhaal: soms een belangrijk onderdeel, soms een wat kleiner onderdeel. Al kan ook dat grote gevolgen hebben. Door te beseffen waar de journalist naar op zoek is, kun je beter voorbereid het gesprek met hem aangaan en versterk je jouw invloed op het eindproduct.

Opzet mediatraining

In onze mediatrainingen leer je hoe journalisten hun werk doen en waarom ze dat zo doen. Wat hebben ze nodig? En hoe speel jij daar met jouw verhaal het beste op in. Je leert effectief een kernboodschap op te stellen en daar mee te spelen. Je oefent voor de camera en leert met andere vormen van journalistieke interviews om te gaan. De trainingen worden gegeven aan bestuurders en specialisten. Wij adviseren bij trainingen aan bestuurders dat ook de vaste woordvoerders/communicatieadviseur(s) deze volgen. De woordvoerder/communicatieadviseur vervult een rol in de voorbereiding en adviseert de bestuurder en/of specialist tijdens de training.

Trainingen worden op maat gemaakt, waarbij diverse interviewtechnieken aan bod komen.

Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact op via info@kvwcommunicatie.nl.