1 november 2022

Vertrouwen in media

Traditionele media veel belangrijker dan social media Volgens recent Europees onderzoek wantrouwen Nederlanders op grote schaal allerlei nieuws op de veel gebruikte sociale media. Slechts 3 […]
12 mei 2017

De succesfactor

Het succes van de mens als soort danken we grotendeels aan ons talent om samen te werken. Goed communiceren is daarvan een cruciaal onderdeel. In de […]
4 mei 2017

Framing

Het woord framing heeft in Nederland een negatieve bijklank. Het wordt geassocieerd met manipuleren, met iets geniepigs. En dat is onterecht. Die negatieve associatie weerhoudt bovendien […]
12 oktober 2015

Van kernboodschap naar verhaallijn

Of je nu voor een zaaltje staat, in een debat bent verwikkeld, of met een journalist praat, het effect van wat je zegt, is grotendeels afhankelijk […]
25 februari 2015

Crisiscommunicatie

Ons beeld van de werkelijkheid vormen we voor een belangrijk deel door wat media ons voorschotelen. Zij voeren onderling een permanente strijd om onze aandacht. Daarbij […]
21 februari 2015

Speechen en presenteren

Aristoteles en Cicero wisten het al uit ervaring, Roberto Cialdini en Daniel Kahneman toonden het ieder op een eigen manier wetenschappelijk aan: wij nemen eerst een […]